Karácsonyi trendek

Nehéz elhinni, hogy itt az október. Igen, már elérkezik az évnek az az időszaka, amikor készülődni kell a karácsonyra. A következő hetekben a kiskereskedelmi üzletek elkezdenek díszíteni karácsonyra, vidám karácsonyi dalok szólalna, és azon kapjuk magunkat, hogy mindannyian kapkodjuk a fejünket, és azt kérdezzük magunktól, hová tűnt egy újabb év.

Minden évben úgy tűnik, hogy a karácsony egyre korábban kezdődik, és ez alól az idei év sem kivétel. Néhány nagyobb kiskereskedelmi üzlet szeptember elején elkezdte reklámozni a karácsonyt! A karácsonyi vásárlás csúcspontja általában a Black Friday akciókkal kezdődik november végén, az ünnepi szezon közeledtével pedig hagyományosan november és december a legforgalmasabb hónapok a kiskereskedelemben. Mindazonáltal egyre nagyobb tendencia figyelhető meg. A kereskedők egyre korábban hirdetik a termékeiket, a vásárlók akár 40%-a azt tervezi, hogy idén Halloween előtt elkezdi a karácsonyi vásárlást.

Miért?

Az emberek egyszerűen fel akarnak készülni.

Karácsonyi készülődés

Abban mindannyian egyetértünk, hogy 2021 karácsonya /covid miatt/ nagyon rendezetlen volt. A nagy kereskedők globális ellátási lánc problémáival küszködtek, a szállítások az egész világon késtek, és az emberek egyszerűen nem voltak felkészülve erre a hatásra. A hasonló helyzet elkerülése érdekében idén sokan kezdenek előre gondolkodni. A karácsonyi vásárlás korábbi megkezdésének egyik előnye, hogy a fogyasztók elkerülhetik a nagy tömeget, elkerülhetik a készletezési problémákat, miközben az ajándékok szállítási késedelmét is lehetővé teszik.

Érdekes módon a világjárvány kezdete óta a fogyasztói szokások azt mutatják, hogy jelentősen megnőtt az online vásárlás felé hajló emberek száma. Ez nemzetközi szinten nagyobb választékot, versenyképesebb árakat, valamint az őrült karácsonyi tolongás és a folyamatos betegségek elkerülését kínálja a vásárlónak. Tagadhatatlan, az elmúlt néhány év mindenkit a bezárkózás felé kényszerített, ami végül sok szempontból megváltoztatta az életünket, a lelki jólétünktől kezdve az otthoni stílusunkig és a vásárlási szokásainkig. Mivel mindannyian kényelemre vágytunk ebben a bizonytalan világban, nem csoda, hogy a kényelem, a melegség és a kényelem témái 2022-ben az otthoni dekorációban is felkapaszkodtak.